Niewiele można znaleźć telewizyjnych kanałów, na których nie byłyby wyświetlane żadne reklamy. Odbiorcy już się przyzwyczaili do faktu, że nadawane programy przerywane są nawet kilkunastominutowymi blokami reklamowymi, w czasie których bez problemów da się nie tylko zrobić kawę, lecz niekiedy zjeść cały obiad.
Niestety media muszą w jakiś sposób na siebie zarabiać, a że najważniejszym źródłem ich dochodu są właśnie reklamy, to odbiorcy muszą się z tym pogodzić. Pozostaje jeszcze zapytać o skuteczność takich reklam, bowiem wielu klientów ich zwyczajnie nie ogląda, robiąc w tym czasie coś w domu. Lecz to już jest zmartwienie specjalistów, którzy są odpowiedzialni za ramówkę i wyznaczenie przerw na reklamy. Co nie zmienia bynajmniej faktu, że reklama telewizyjna nadal uznawana jest za jedną z najskuteczniejszych, zwłaszcza w świetle okazji na dotarcie do kilku milionów odbiorców. Ciekawe imprezy kulturalne czy sportowe będą przyciągać przed telewizory naprawdę duże ilości oglądających, więc spoty reklamowe oglądane w tym czasie dają dużą skuteczność

Źródło: http://www.flickr.com
. W porównaniu na przykład z reklamą prasową zaletą też jest to, że podczas emisji takiego spotu można zawrzeć stosunkowo dużo informacji. Dodatkowo dzięki oddziaływaniu zarówno obrazu jak i dźwięku można w skuteczniejszy sposób działać na oglądających.
Bez względu na to, co będzie się reklamować w telewizji, żeby spot był skuteczny, to powinien być oryginalny i ciekawy. Bierze się to z tego, że obecnie ludzie bombardowani są cały czas najróżniejszym przekazem reklamowym, i jeżeli dane spoty nie będą się w jakiś sposób wyróżniały, to wielu ludzi zwyczajnie nie zwróci na to swojej uwagi – . Natomiast jeżeli jakiś spot będzie ciekawie nakręcony i dość oryginalny, to ma szansę zaistnieć na trochę dłużej w świadomości telewidzów. Do reklam telewizyjnych w wielu przypadkach wynajmuje się znanych aktorów, celebrytów czy sportowców, jacy swoją obecnością mają zapewnić powodzenie reklamy. W wielu przypadkach się to sprawdza, bowiem znana twarz reklamująca różne produkty na pewno bardziej zachęci do zakupu, niż ktoś zupełnie nieznany. Niestety reklama telewizyjna ma też jedną zasadniczą wadę, a mianowicie jest dość kosztowna. Już sama produkcja spotów reklamowych, zwłaszcza przy zatrudnieniu znanych osób i nagrywaniu przez dobre studio będzie kosztowała sporą sumę.
Do tego dochodzą koszty emisji, które w przypadku pory o największej oglądalności również do niskich nie należy. Z tego też powodu przeważnie korzystają z niej duże marki, które działają na rynku krajowym i mają możliwości finansowe na to, żeby w ten sposób reklamować swoją ofertę.
Najnowsze komentarze